STÅ FAST VED DINE HOLDNINGER

En ting som jeg har lagt mærke til, er at mange unge, der bukker under for gruppepres, selvom deres holdninger og principper modsiger det de nu gør.
Det er en ting, jeg synes er rigtig ærgerligt, da man mister sig selv i forløbet, fordi man ikke er tro mod sig selv. 

Et lille eksempel fra mit liv kan for eksempel være til min 18års fødselsdagsfest for mine venner. Jeg drikker generelt ikke særlig meget (der kommer et indlæg om det senere), og derfor var der også imod mine principper at tage de 18 shots, og ødelægge resten af ens aften ved at sidde med hovedet i et toilet. Jeg skulle kæmpe meget under festen, for at fortælle folk, at de altså godt kunne droppe tanken om, at jeg skulle tage 18 shots. I sidste ende (efter alt for mange diskutioner) forstod de endelig, at det er en del af mine principper, og vi endte istedet for med alle sammen at tage et shot sammen og fejre vores tilstede værelse. 
Hvis jeg havde bukket under, ville jeg ikke kunne se mig selv i øjnene, da det er så meget imod mine principper at drikke sig selv i hegnet.

Picture found on weheartit.com

Jeg vil egentlig blot lave dette indlæg, for at fortælle jer, at det er helt i orden at sige nej til noget - også selvom alle andre gør det. Det kan godt være du skal tage dine kampe, men i sidste ende vil du have en meget bedre følelse i kroppen fordi du lyttede til dig selv. Der er ikke noget værre end at gøre noget, bare fordi alle andre siger du skal.

Er du god til at stå fast ved dine holdninger?

// This blog post is about how I want people to stay true to themselves, and not do what everybody else wants them to do. It's very important to stay true to yourself, because that means you can look in the mirror later, and still be happy about what you see, instead of waking up with a bad feeling for doing what everybody else wants from you //

Follow me on bloglovin
Follow me on instagram simonewellendorph
Follow me on snapchat; simone1998x


Ingen kommentarer:

Send en kommentar