-Marcipan/nougat-træer


Jeg hader marcipan og nougat, men desværre står verden sådan til, at mange i min familie godt kan lide det, så min kusine og jeg måtte altså finde sagerne frem. Vi fik kreeret en masse fine ting, som faktisk blev okay - det kunne i hvert fald spises, hvis man spørger mig..


Det eneste du egentlig skal bruge er noget marcipan og nougat. 

Vi tog en osteskærer og skar nougaten og marcipanen, så det blev bedre og mere lige. Så lagde vi det lag på lag ovenpå hinanden og klappede det blidt sammen. Da dette var gjort tog vi en kniv og skar det ud i form af et juletræ.


Vi havde en del små rester af begge dele så det, der allerede var blandet sammen trillede vi sammen og puttede ned i enten mørk eller hvid chokolade.
Så var der noget marcipan som vi trillede en nød i og derefter puttede vi det ned i en af vores to chokolader. 
På den måde fik vi flere forskellige slags julegodter ud af nogle få ingredienser. Derudover var det faktisk også meget nemt. ;)

God bagelyst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar